Här kommer ett gäng med tips för hur du kan ge bättre kundservice.
Det är bra att vara tillgänglig via flera olika kanaler. Gärna de som kunden önskar.
Du bör ha som mål att varje kund ska kunna nå dig via telefon, e-post, chatt, webben och sociala medier.
Oavsett om du mottar en förfrågan via e-post, webbformulär eller sociala medier så är det ett måste att skicka ut en bekräftelse till kunden där du inkluderar ärendenummer och namn på kontaktpersonen hos er.
Ditt företag har mycket att vinna på att ta alla typer av kundförfrågningar lika seriöst. Försök alltid att lösa alla problem på en gång istället för att lösa de enklaste problemen först.
Det är rätt så lätt att göra anonyma mätningar av kundnöjdheten. Då vet ni om ni uppfyller kundernas förväntningar.
Skulle det vara att du inte har levt upp till vad din kund förväntar sig, se då till att ställa saker och ting tillrätta. Följ upp och kolla därför av så att dina kunder är nöjda.
Sedan är det bra att alltid hålla det du lovar dina kunder, så ge bara löften som du vet att du kan hålla.